Alweer over de helft!

4 november 2016

Alweer tijdje geleden dat ik een blog geschreven heb!
Net een super vakantie van 2,5 week achter de rug met mijn lieve vriendjes. Wat gaat de tijd snel voorbij als je het naar je zin hebt.. Verschillende leuke dingen gedaan:

-Op het strand liggen bakken en veel snorkelen, drankjes doen, stappen, naar casino geld verspillen en veel spannende potjes yatzee Kan het spel de komende 3 jaar niet meer zien haha!

- Christoffel gebergte: deze beste berg hebben we beklommen. Dit wel met bloed, zweet en tranen en 10 keer het licht te zien, maaaaaar we hebben het gehaald! na 200 pit stops, 2349 keer puffen en 100 hyperventilaties hebben we de top bereikt, en geloof me, het was de moeite waard. Prachtig uitzicht over heel Curaçao!

- Blue room: we gingen met een boot naar een grot toe in het water. Je moest ongeveer 1 meter onderwater zwemmen en dan zat je in de grot. Als de zon scheen dan kwamen er lichtstralen naar binnen en leek de grot door het heldere water helemaal blauw. Met diezelfde boot hebben we nog gesnorkeld bij een andere grot en bij een verzonken boot! Heel mooi om te zien.

- Klein Curaçao: hier ga je met de boot naar toe. Het is eigenlijk een kleine Curaçao, super helder water, wit zand en zon. Hoewel wij het eerste uur keiharde regen hadden gehad, maaaaaar na regen komt altijd zonneschijn! Toen de zon weer te voor schijn kwam was het zo facking warm dat de mussen dood van het dak vielen! (bij wijze van spreken dan..) We moesten om 6.45 bij de boot verzamelen (idd.. hoe verzinnen ze het?!) en moesten 1.5 uur varen. We kregen daar ontbijt en gingen er 's middags BBQEN. Verder kon je er chillen en snorkelen. We hebben er ook met schildpadden gezwommen!

- Sea aquarium: We kregen vrijkaartjes voor het sea aquarium via mijn huurbaas. Het was de vrijkaartjes waard, maar niet het bedrag wat je normaal zou moeten betalen.. We hebben een dolfijnenshow gezien, wat wel leuk was om te zien. En verschillende dieren en keutels.. ohnee, dat noemt men een zeekomkommer.

We hebben vast nog meer dingen gedaan en beleefd maar ik weet het zo even niet meer! Ik weet alleen dat ik een top vakantie heb gehad en ik het echt even moeilijk heb gehad toen ze weg gingen.. Maar ik ben ook al weer op de helft van mijn stage, al over de helft zelfs! Zaterdag over 6 weken kom ik alweer terug naar Nederland, wat zeker weten heel erg wennen zal zijn. Daar vallen de mussen niet dood van het dak door de warmte maar heb ik de ijspegels aan de lelln hangen door de kou! Maar eerst nog even flink genieten van mijn laatste weken hier. Op stage gaat het ook nog steeds goed! Ze hebben hier siman di cultura, of ook wel week van de cultuur. Er is al een dansgroep op stage langs geweest, die typisch curacaose dansen danse, typisch curacaos eten gehad en een quiz in het papiaments waar ik dus geen kloot van verstond dus ook geen idee waar het over ging. Ondanks dat wel leuk om te zien hoe de cultuur van Curaçao is en hoe hun dit vertellen en laten zien.

Verder heb ik tot nu toe vrij weinig nieuws! ik zal nog 1  laatste blog schrijven denk ik voordat mijn stage voorbij is en zal hier wat foto's bij uploaden dus neem zeker even een kijkje bij de foto's op mijn reisblog!