De reis en eerste nacht

29 augustus 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Hallo mensjes,

eerste berichtje vanuit het mooie Curaçao. Wat een reis zeg! 9 uur en 45 minuten in het vliegtuig gezeten, bah! Maar eenmaal aangekomen op het eiland moesten we eerst naar de immigratiedienst. Ons vliegtuig landde samen met 2 andere vliegtuigen dus er waren super veel mensen die tegelijk aankwamen en allemaal langs de immigratiedienst moesten. Het schoot maar niet op in de rij.. Toen ik eindelijk aan de beurt was moest ik allemaal vragen beantwoorden wat ik kwam doen, hoelang ik bleef etc. Ik vertelde aan die meneer dat stage kwam lopen en waar. De meneer kende het en vond het blijkbaar wel gezellig om even met mij te kletsen. Hij vroeg waar ik weg kwam en dat hij zelf wel eens in Amsterdam was geweest en nog wat andere dingen! Terwijl er achter mij echt een stuk of 200 mensen stonden te wachten tot zij aan de beurt waren. Haha, dat de mensen hier relax zijn en hun tijd nemen begon ik te snappen.

Aangekomen bij ons appartement werden we opgevangen door de huurbazen. Zij lieten ons de appartementen zien, die er goed uit zien! Goed te doen voor 4 maanden. We zijn al op tijd gaan slapen, waren kapot van de reis. Ik werd helaas al weer vroeg wakker dus ging maar even naar het dakterras toe. Een van mijn huisgenootjes vroeg of ik wel had meegekregen wat er vannacht was gebeurd. Nee?? zei ik. Er was ingebroken bij onze buurman.. Hij hoorde geluiden en ging kijken wat er was, toen hij opeens oog in oog stond met een inbreker. Hij schrok en schreeuwde om hulp waardoor de inbreken op de rekken is gegaan. Politie is langs geweest en er was een heel gedoe geweest waarvan ik helemaal NIKS heb meekregen. Haha en het was bij de buurman.Gelukkig allemaal goed gegaan verder maar wel even schrikken! Dat schud ons wel even wakker dat het heel belangrijk is om alle ramen en deuren dicht te doen, wat ook duidelijk door de huurbazen is verteld. Zij vonden het typisch maar vooral heel vervelend dat dit moest gebeuren op onze eerste nacht. Maarja, kunnen hun ook niks aan doen natuurlijk!

Zooooo dit was mijn reis en eerste nacht/avond. Binnenkort komt er meer!

1. Rik en Noëlle:
    29 augustus 2016